Вже багато статей є на цю тему, я напишу ще своє бачення цього питання.
По-перше, однозначної відповіді на це питання бути не може, оскільки, якби кращим був передній чи задній привід електровелосипеда, то не було би вибору, продавався б тільки один варіант, що й спостерігається в потужних моторах від 1000 Вт. Менш потужні мотори випускаються як передні так і задні, отже кожен з варіантів має свої переваги.
Потужне мотор-колесо 1000 Вт і більше з великою імовірністю пошкодить передню вилку велосипеда. Можна поламати дропаут, який не втримає вісь мотор-колеса під час різкого старту, навіть із підсилювачем дропауту. Можна розбити саму вилку занадто сильною віддачою важкого колеса з мотором, до того ж ця віддача піде і в руки самого велосипедиста і ніякий амортизатор не погасить удар семикілограмового мотора. Саме через це потужні мотори встановлюють лише в заднє колесо.
Мотор-колеса середньої потужності 500 Вт можуть бути виконані як для передньої, так і для задньої осі велосипеда. До переваг передньопривідних мотор-коліс слід віднести:
Недоліки в переднього приводу також є:
Мотор в задньому колесі є більш звичним для електровелосипедів. Майже не відчутно змінює баланс маси велосипеда та його керованість. Встановлення заднього мотор-колеса не набагато складніше, а якщо купувати електронабір разом із встановленням, то й взагалі проблем не буде. Треба зазначити кілька обмежень:
Для малопотужних моторів 350 Вт і нижче особливої різниці немає, передній привід чи задній, а для легкої поїздки містом чи лісової прогулянки цієї потужності абсолютно достатньо.